Sunday, March 12, 2023

موتور الکتریکی


قدرت موتور الکتریکی خودرو، مانند سایر ماشین‌ها، بر حسب کیلووات (کیلووات) اندازه‌گیری می‌شود. موتورهای الکتریکی می توانند حداکثر گشتاور خود را در محدوده وسیعی از RPM ارائه دهند. این بدان معناست که عملکرد خودرویی با موتور الکتریکی 100 کیلووات از خودرویی با موتور احتراق داخلی 100 کیلووات فراتر می رود که تنها می تواند حداکثر گشتاور خود را در محدوده محدودی از دور موتور ارائه دهد.

بازده شارژ بسته به نوع شارژر بسیار متفاوت است، [48] و انرژی در طی فرآیند تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی از بین می رود.

معمولاً الکتریسیته جریان مستقیم (DC) به یک اینورتر DC/AC وارد می‌شود که در آنجا به برق جریان متناوب (AC) تبدیل می‌شود و این برق AC به یک موتور AC 3 فاز متصل می‌شود.

برای قطارهای الکتریکی، لیفتراک‌ها و برخی خودروهای الکتریکی، اغلب از موتورهای DC استفاده می‌شود. در برخی موارد از موتورهای یونیورسال استفاده می شود و سپس ممکن است از AC یا DC استفاده شود. در خودروهای تولیدی اخیر، انواع موتورهای مختلفی اجرا شده است. به عنوان مثال، موتورهای القایی در خودروهای تسلا موتور و ماشین‌های آهنربای دائم در نیسان لیف و شورلت بولت. [49]

انواع خودرو ویرایش ]

به طور کلی می توان هر نوع وسیله نقلیه ای را به قطار برقی مجهز کرد.

وسایل نقلیه زمینی 

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "1top-oldtattoo-2" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to 1top-oldtattoo-2+unsubscribe@googlegroups.com.
To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/d/msgid/1top-oldtattoo-2/CAEXU47W5%3DHPaJwARAx6fJxCJ2vZGK8crQMQwLFrGsLQ_b%2BwYGA%40mail.gmail.com.

No comments:

Post a Comment